پنتون رنگ سال 2022 خود را منتشر کرده است و ما قبلاً تعداد زیادی از آن را دیده ایم. علیرغم مشکلات ناشی از همه گیری کرونا، سال 2021 هنوز سالی باورنکردنی برای مد بوده است. یکی از چیزهایی که ما همه دوست داشتیم بیشتر ببینیم، انفجار رنگ بود. در حالی که اصول سیاه و سفید ما برای چیدن یک کمد لباس عالی هستند، اما همه ماعاشق رنگ های جدید نیز هستیم. بنابراین منطقی است که پنتون به رنگ سال 2022 "Very Peri" لقب دهد؛ رنگی منحصر به فرد که توسط این برند ایجاد شده است، که "ترکیبی پویا از رنگهای آبی مایل به قرمز با ته رنگ بنفش مایل به قرمز نیروبخش را مشاهده میکند."
بر اساس انتشار رسمی این برند، رنگ برجسته "وفاداری و ثبات رنگ آبی را با انرژی و هیجان رنگ قرمز ترکیب می کند" و قرار است در سال 2022 در همه جا دیده شود، از رسانه های اجتماعی و استایل خیابانی گرفته تا کت واک ها و رویدادهای فرش قرمز و در حالی که قرار است رنگ بزرگ سال آینده باشد، ما قبلاً آن را از باندهای مد بالا تا گروه سبک A-list دیدهایم. برای گردآوری از همه افراد مشهور و برندهای مد که قبلاً به روند رنگ رسیده اند، از جمله بهترین قطعات برای کمک به شما در ترکیب رنگ در ظاهر خود، بخوانید.
PANTONE 17-3938 Very Peri اعتمادبهنفس و کنجکاوی جسورانهای را به تصویر میکشد که ذهن خلاق ما را تحریک میکند به کنجکاوی و جذابیت و به ما کمک میکند تا این چشمانداز در حال تغییر امکان را در آغوش بگیریم و ما را در هنگام بازنویسی زندگیمان به روی دیدهای جدید باز کند. PANTONE 17-3938 Very Peri قدردانی را برای برخی از ویژگیهایی که آبی نشان میدهد، تکمیل میکند و با چشمانداز تازهای که هنوز هم امروز طنینانداز است، تکمیل میشود و نور جدیدی را بر آینده میتاباند.
ما در زمان تغییر زندگی می کنیم. PANTONE 17-3938 Very Peri نمادی از زشت جهانی و تغییراتی است که ما در حال گذراندن آن هستیم. همانطور که ما از یک دوره شدید انزوا خارج می شویم، باورها و هنجارهای ما در حال تغییر هستند و زندگی فیزیکی و دیجیتالی ما به روش های جدیدی ادغام شده است. طراحی دیجیتال به ما کمک می کند تا مرزهای واقعیت را جابجا کنیم و دری را به روی دنیای مجازی پویا باز می کند که در آن می توانیم امکان کاوش و ایجاد رنگ های جدید را داشته باشیم. PANTONE 17-3938 Very Peri با گرایش های بازی، محبوبیت فزاینده متاورس و جامعه هنری رو به رشد در فضای دیجیتال، ادغام زندگی مدرن و چگونگی نمایان شدن روند رنگ ها در دنیای دیجیتال در دنیای فیزیکی و بالعکس را نشان می دهد.
لوری پرسمن، معاون مؤسسه رنگ پنتون، میافزاید: «رنگ سال پنتون منعکسکننده اتفاقاتی است که در فرهنگ جهانی ما میگذرد و بیان میکند که افرادی که به دنبال آن رنگ هستند میتوانند به آن پاسخ دهند». ایجاد یک رنگ جدید برای اولین بار در تاریخ برنامه آموزشی رنگ سال پنتون ما نشان دهنده نوآوری و تحول جهانی است که در حال انجام است. همانطور که جامعه همچنان رنگ را به عنوان یک شکل اساسی ارتباط و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایدهها و احساسات و همچنین درگیر شدن و ایجاد ارتباط میشناسد، پیچیدگی این رنگ آبی جدید با بنفش، قرمز، بر امکانات فوقالعادهای تأکید میکند. در اختیار ما باشد تا در دسترس باشد."
PANTONE 17-3938 Very Peri ویژگیهای آبی را با هم ترکیب میکند در حالی که دارای ته مایل به قرمز متمایل به ارغوانی است، نگرش شاد، بازیگوش و حضور پویا را نشان میدهد که خلاقیت جسورانه و بیان تخیلی را تشویق میکند.
فرآیند انتخاب رنگ سال پنتون نیاز به تفکر دقیق و تحلیل روند دارد. برای رسیدن به انتخاب، کارشناسان رنگ پنتون از موسسه رنگ پنتون ™ هر سال دنیا را برای تأثیرات رنگ های جدید جستجو می کنند. این میتواند شامل صنعت سرگرمی و فیلمهای در حال تولید، مجموعههای هنری سفر و هنرمندان جدید، مد، تمام زمینههای طراحی، مقاصد محبوب سفر، و همچنین سبکهای زندگی جدید، سبکهای بازی و شرایط اجتماعی-اقتصادی باشد.
همچنین میتواند از فناوریها، مواد، بافتها و جلوههای جدید تأثیرگذار بر رنگ، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مرتبط و حتی رویدادهای ورزشی آتی که توجه جهان را به خود جلب میکند، باشد. به مدت 23 سال، رنگ سال پنتون بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در بسیاری از صنایع از جمله مد، مبلمان و طراحی صنعتی و همچنین بسته بندی محصول و طراحی گرافیک تأثیر گذاشته است.
موسسه رنگ پنتون واحد تجاری پنتون است که بهترین رنگهای فصلی را برجسته میکند، رنگ سال پنتون را انتخاب میکند، روند رنگهای جهانی را پیشبینی میکند و به شرکتها در مورد رنگ برای هویت بصری محصول و برندها توصیه میکند. موسسه رنگ پنتون از طریق پیش بینی روند فصلی، روانشناسی رنگ و مشاوره رنگ، با برندهای جهانی همکاری می کند تا به طور موثر از قدرت، روانشناسی و احساسات رنگ در استراتژی رنگ خود استفاده کند.