میزان سهم برندهای آدیداس، نایکی و ریباک در بازار جهانی

نوشته شده در تاریخ 15 / 01 / 1401
میزان سهم برندهای آدیداس، نایکی و ریباک در بازار جهانی

میزان سهم برندهای آدیداس، نایکی و آدیداس در بازار جهانی

شرکت آدیداس AG (ADDYY)

بیماری همه گیر کرونا به شدت بر تجارت آدیداس در سال 2020 تأثیر گذاشته است، به خصوص در نیمه اول سال جاری به دلیل تعطیلی موقت فروشگاه ها. اکثر فروشگاه های این شرکت به استثنای فروشگاه های اروپا تا پایان سال بازگشایی شده بودند. اما همه‌گیری باعث شد آدیداس روی تقویت کانال‌های فروش آنلاین خود تمرکز کند. درآمد تجارت الکترونیک در سال 2020 53 درصد رشد کرد و بیش از 20 درصد از کل فروش شرکت را به خود اختصاص داد. درآمد کل در شرایط ارزی خنثی 14 درصد کاهش یافت.

آدیداس سال 2021 را با افزایش 27 درصدی فروش بدون ارز در سه ماهه اول آغاز کرد، علیرغم تعطیلی های مداوم در اروپا و چالش های زنجیره تأمین در سراسر صنعت. 5 رشد قوی در سه ماهه دوم ادامه یافت و فروش بدون ارز 55 درصد افزایش یافت، حتی با ادامه قرنطینه در منطقه آسیا.

نتایج آدیداس را بر آن داشت تا چشم انداز کامل سال 2021 خود را افزایش دهد. در پایان سه ماهه دوم، این شرکت برنامه خرید مجدد سهام جدیدی را برای اجرا در نیمه دوم اعلام کرد. رشد درآمد در سه ماهه سوم به 3 درصد کاهش یافت. تنش‌های ژئوپلیتیکی بر فروش آدیداس در چین بزرگ تأثیر گذاشت که 15 درصد کاهش یافت.

در طول سه ماهه، آدیداس قصد خود را برای فروش ریباک به گروه برندهای معتبر تا سقف 2.5 میلیارد دلار اعلام کرد. در ماه اکتبر، این شرکت اعلام کرد که پس از تکمیل برنامه اعلام شده در اواخر ژوئن در 11 سپتامبر، یک برنامه خرید سهام جدید را آغاز خواهد کرد.
در حال حاضر، 16 نفر از 29 تحلیلگر سهام آدیداس را به عنوان خرید، یک نفر به عنوان فرد اضافه، 10 نفر به عنوان نگهدارنده و دو نفر به عنوان ذخیره ارزیابی می کنند. هیچ تحلیلگری در حال حاضر فروش سهام را توصیه نمی کند.

شرکت نایکی (NKE)

همه گیر شدن کرونا برای برند نایک باعث شده است تا حرکت به کانال های تجارت الکترونیکی خود را تسریع بخشد. در سه ماهه دوم سال مالی 2021 شرکت، دوره سه ماهه منتهی به 30 نوامبر 2020، فروش دیجیتال نایک 84 درصد (80 درصد بر مبنای ارز ثابت) رشد کرد در حالی که تجارت آن تنها 9 درصد رشد کرد. نایک پیش از همه‌گیری در تجارت آنلاین مستقیم خود به مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کرده بود.

در نتیجه، این شرکت نسبت به بسیاری از رقبای خود جایگاه بهتری برای رشد فروش تجارت الکترونیک در آغاز همه‌گیری داشت. این در نتایج نایک منعکس شد. EPS سه ماهه دوم 25.8% بیشتر از برآوردهای اجماع تحلیلگران بود

اختلالات مربوط به بیماری همه گیر نیز بر نتایج نایک در سه ماهه سوم مالی منتهی به 28 فوریه 2021 تأثیر گذاشت. درآمد 3 درصد افزایش یافت (اما با ارز ثابت 1 درصد کاهش یافت). ازدحام در بنادر ایالات متحده و ادامه تعطیلی فروشگاه ها در اروپا بر فروش نایک تأثیر گذاشته است. با این حال، فروش دیجیتال همچنان باعث رشد قوی شد که 59 درصد (54 درصد بر اساس ارز ثابت) افزایش یافت.
ثروت نایک در سه ماهه چهارم مالی به طرز چشمگیری تغییر کرد. این بالاترین درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد زیرا EPS آن 82.4 درصد برآوردهای اجماع را شکست داد. 15 درآمدهای سه ماهه چهارم با افزایش 96 درصدی (88 درصد بر مبنای ارزی خنثی) به 12.3 میلیارد دلار رسید زیرا کسب و کار شرکت از تأثیر منفی همه گیر بهبود یافت. در سال قبل.

how_much_adidas_nike_Reebok_brands_holds_percent_of_the_global_market/how_much_adidas_nike_Reebok_brands_holds_percent_of_the_global_market

علیرغم بهبودی سه ماهه چهارم، اختلالات زنجیره تامین جهانی همچنان بر نتایج سه ماهه اول 2022 نایک تاثیر می گذارد. در حالی که درآمد کمتر از انتظارات تحلیلگران بود، هنوز 16 درصد (12 درصد بر مبنای ارز ثابت) برای سال 2021 افزایش یافت. در مجموع 17 نفر از 31 تحلیلگر در حال حاضر توصیه خرید سهام نایک را دارند. 9 تحلیلگر دارای رتبه برتر، چهار تحلیلگر امتیاز نگهداری و تنها یک تحلیلگر فروش سهام را توصیه می کند.

شرکت ریباک (reebok)

بازار بین المللی ریباک تا حد زیادی به سه منطقه اصلی تقسیم می شود. آمریکای شمالی، اروپا و آسیا. با این حال، این شرکت در دهه گذشته شاهد رشد ثابتی در بازارهای استرالیا و آفریقا بوده است. این شرکت 22 درصد از کل بازار را پس از نایک پیشرو در اختیار دارد که 33 درصد از بازار را در اختیار دارد. Reebok 16% از بازار آمریکا را جلوتر از آدیداس با 11% سهم بازار در اختیار دارد.

شرایط ضعیف اقتصادی به طور کلی منجر به نوسانات در اعتماد سرمایه گذاران، کاهش تقاضا و کاهش هزینه ها شده است. مخارج مصرف کننده در ایالات متحده، که دو سوم کل فعالیت اقتصادی را تشکیل می دهد، در سال 2010 تنها 1.0% رشد کرد که کمتر از نرخ رشد هزینه بود. بنابراین، ریباک در سال 2011 بازار دشواری را پیش بینی می کند و باید مصمم باشد که از وجهه خود محافظت کند.

کمپین زندگی ورزشی برای ترویج سبک زندگی سالم منجر به افزایش تعداد افرادی که محصولات ریباک را خریداری می کنند، شده است. یک بررسی FSPA در سال 2008 نشان داد که مصرف کنندگان در صنایع ورزشی و تجهیزات 11 درصد رشد داشته اند. این افزایش فروش شرکت را به میزان 9 درصد در سه ماهه آخر سال 2010 نسبت به سه ماهه اول توضیح می دهد.

مانند هر شرکت تولیدی دیگری، عملیات ریباک تحت تأثیر مقررات و استانداردهای زیست محیطی است. در واقع، سیاست مدیریت پسماند همچنان برای شرکت سودمند است. این باعث شد تا شرکت در سال 2001 تمام زباله های کارخانه را بازیافت کند (ریباک، 2004). تخمین زده می شود که برنامه بازیافت تقریباً 1.1٪ از کل هزینه های تولید را برای شرکت صرفه جویی می کند (ریباک، 2004). با افزایش قیمت مواد خام، برنامه بازیافت با کارایی عملیاتی مرتبط است.

یکی از شایستگی های اصلی ریباک تحقیق و توسعه است که به طور مداوم توانایی خود را در نوآوری نشان داده است. این زمینه به شرکت اجازه داده است تا نوآوری کند، همانطور که با معرفی کفش هوازی در سال 2002 و شوق تناسب اندام که جرقه شرکت را برانگیخت، مشهود است. این نوآوری فروش را از 2 میلیارد دلار در سال 2001 به 2.8 میلیارد دلار در پایان سال 2002 افزایش داد. 

سخن پایانی

خرید کفش‌های اورجینال برندهای معروف مانند آدیداس، نایکی و آدیداس، بیشترین توصیه را دارد. این برندها به عنوان برندهای معتبر در صنعت کفش ورزشی شناخته می‌شوند و تضمین کیفیت و دوام بالایی دارند.

آدیداس (Adidas)

آدیداس یکی از برندهای پیشرو در صنعت کفش ورزشی است. آنها به طور مداوم در تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید و بهبود پذیری محصولات خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. آدیداس کفش‌های ورزشی منحصر به فردی را برای هر نوع ورزش و فعالیت ارائه می‌دهد و با ارائه طراحی‌های جذاب و تکنولوژی‌های پیشرفته، به عملکرد و راحتی بیشتر ورزشکاران کمک می‌کند.

نایکی (Nike)

نایکی نیز یکی از برندهای محبوب و معتبر در دنیای کفش ورزشی است. آنها به تولید کفش‌هایی با طراحی مدرن و خلاقانه و تکنولوژی‌های پیشرفته معروف هستند. نایکی کفش‌هایی با راحتی بالا، پشتیبانی از پا، عملکرد عالی و استحکام قوی تولید می‌کند که برای تمام نوع ورزش مناسب هستند.

ریباک (Reebok)

یکی از برندهای محبوب و مورد اعتماد در صنعت کفش ورزشی است. این برند از طراحی و تولید کفش‌های ورزشی برای مختلف ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی مشهور است. کفش‌های ریباک با توجه به نیازهای ورزشکاران طراحی شده‌اند و با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، راحتی و عملکرد بالایی را به کاربران خود ارائه می‌دهند.ریباک برندهای متعددی را در زمینه کفش ورزشی تولید می‌کند، از جمله مدل‌های مختلف برای دویدن، فیتنس، بدنسازی، بسکتبال و سایر ورزش‌ها. طراحی زیبا، کیفیت ساخت، و استفاده از مواد با کیفیت برجسته، از ویژگی‌های کفش‌های ریباک است.

بنابراین، با خرید کفش اصل ریباک نیز می‌تواند یک گزینه مناسب باشد، زیرا شما می‌توانید از کیفیت، راحتی و عملکرد بالای کفش‌های آن بهره‌برده و در فعالیت‌های ورزشی خود به بهترین شکل ممکن عمل کنید.


نظر خود را راجع به این محتوا بنویسید