سرگذشت برند ریباک

نوشته شده در تاریخ 08 / 06 / 1400
سرگذشت برند ریباک

تاریخچه ریباک

برند ریباک یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین برند اسپرت در جهان است. در این مقاله میخواهیم راجع به سرگذشت این برند صحبت کنیم.

1890-1930

شرکت اجدادی ریباک در بریتانیا به دلیل این ایده که ورزشکاران دنبال کفشی هستند که سریعتر بدوند ساخته شد. این برند توسط جوزف ویلیام فاستر برپا شد که در دهه 1890 تعدادی از اولین کفش هایش را ساخت. در سال 1895 او برای دوندگان برتر کفش ساخت. این تجارت خانوادگی با افتخار کفش های دویدن را برپای ورزشکارانی که در بازی های تابستانی 1924 در فیلم "ارابه های آتش" جشن می گرفتند، پوشاند.

1950-1980

در سال 1958، دو نوه بنیانگذار این شرکت، برندی به نام ریباک، بنام یک غزال آفریقایی، تاسیس کردند. در سال 1979، پل فایرمن، شریک فروش کالاهای ورزشی، کفش های ریباک را در یک نمایشگاه بین المللی مشاهده کرد. او برای توزیع این کفش ها در آمریکای شمالی مذاکره کرد و در همان سال سه مدل کفش ویژه دویدن را در ایالات متحده معرفی کرد. آنها با قیمت 60 دلار گران ترین کفش دویدن در بازار بودند.

دهه 1980

در سال 1981 فروش ریباک از 1.5 میلیون دلار فراتر رفت، اما برای سال بعد حرکت چشمگیری برنامه ریزی شد. در سال 1982 ریباک اولین کفش ورزشی زنانه خود را روانه بازار کرد. یک کفش برای یک تمرین تناسب اندام جدید به نام رقص هوازی. این کفش Freestyle نام داشت و با انجام این کار، ریباک سه روند اصلی را که صنعت کفش ورزشی را متحول می کرد، پیش بینی و ترویج کرد:

  1.  حرکت ورزش های هوازی
  2.  هجوم زنان به ورزش
  3.  حرکت به سمت ورزش و پذیرش آن

کفش های ورزشی طراحی شده است. پس از این اتفاق یک رشد انفجاری برای ریباک رخ داد که ریباک را برای دسته بندی محصولات جدید تقویت کرد و ریباک را به پیشرو در صنعت کفش تبدیل کرد.

سرگذشت برند ریباک

با افزایش فروش در سال 1985، ریباک عرضه عمومی اولیه خود را تکمیل کرد. یک سال بعد، ریباک اولین خرید استراتژیک خود را با نام The Rockport Company انجام داد. راکپورت پیشگام استفاده از مواد و فن آوری های پیشرفته در کفش های سنتی بود و اولین شرکتی بود که راحتی راه رفتن را در انواع لباس و کفش ها ایجاد کرد. در اواخر دهه 1980، ریباک شروع به توسعه بازارهای خارج از کشور کرد و در حال حاضر محصولات ریباک در بیش از 170 کشور جهان موجود است و از طریق شبکه ای از توزیع کنندگان مستقل و متعلق به ریباک به فروش می رسد.

از زمانی که ریباک Freestyle را معرفی کرده است، سبب ایجاد محصولات نوآورانه شده است که بازار را به وجد می آورد و این یک استراتژی اصلی تجاری این شرکت بوده است. در اواخر دهه 1980، تکنولوژی The Pump® را آغاز کردند که تا به امروز با مفاهیم و فناوری های پیشگامانه برای بسیاری از فعالیت های ورزشی و تناسب اندام ادامه دارد و بسیار پر بار است.

در سال 1992، ریباک شروع به توسعه چندین محصول کفش و پوشاک جدید برای فوتبال، بیس بال، ، دو و میدانی و سایر ورزشها کرد و از شرکتی که در درجه اول با تناسب اندام و ورزش شناخته می شد به شرکتی که در زمینه ورزش فعال بود، تبدیل شد.در همان سال، ریباک همکاری خود را با گلف باز معروف گرگ نورمن آغاز کرد که در نتیجه مجموعه اThe Greg Norman Collection ایجاد شد.

در اواخر دهه 1990، ریباک تعهد استراتژیک داد تا مارک خود را با تعدادی از با استعدادترین، هیجان انگیزترین و نوآورترین ورزشکاران جهان هماهنگ کند. از آن زمان، این شرکت روی ورزشکارانی تمرکز کرده است که نماینده بالاترین سطح ورزش و تناسب اندام هستند.

ریباک و تناسب اندام

2000

در سال 2000، ریباک و لیگ ملی فوتبال مشارکت انحصاری خود را اعلام کردند که به عنوان پایه و اساس تجارت محصولات NFL در زمینه محصولات مصرفی عمل می کند. NFL به Reebok مجوز بلند مدت انحصاری برای تولید و فروش کالاهای دارای مجوز NFL برای همه 32 تیم NFL اعطا کرد که از فصل NFL 2002 شروع می شود. این مجوز شامل لباس های میدانی، لباس های ورزشی و مجموعه ای از کفش ها و لباس های مارک NFL بود.

2001

در سال 2001، ریباک با اتحادیه ملی بسکتبال مشارکت بلندمدت راه اندازی کرد که بر اساس آن ریباک کالاهای دارای مجوز برای NBA، انجمن ملی بسکتبال زنان (WNBA) و لیگ توسعه بسکتبال ملی (NBDL) طراحی، تولید، فروش و به بازار عرضه می کند. ریباک نیز، به استثنای محدود، دارای حقوق انحصاری برای طراحی، ساخت، عرضه و فروش سرپوش، تی شرت و سایر محصولات پوشاک برای همه تیم ها در اکثر کانال های توزیع بود. در سال 2006، ریباک حقوق NBA را به برند آدیداس منتقل کرد.

2002

در سال 2002، ریباک Rbk را راه اندازی کرد-مجموعه ای از کفش ها و لباس های الهام گرفته از شهر برای مردان و زنان جوان که خواستار این بودند که سبک وسایل آنها نشان دهنده نگرش آنها به زندگیباشد.  ریباک با داشتن بسیاری از کالاهای ورزشی قابل فروش و ارزشمند در صنعت ورزش، یک کمپین بازاریابی یکپارچه را راه اندازی کرده است که ورزش، موسیقی، فناوری و سرگرمی را گرد هم آورده تا مارک ریباک را با میلیون ها مصرف کننده جدید در سراسر جهان مرتبط کند. کمپین بازاریابی جهانی در اوایل سال 2002 راه اندازی شد و ورزشکاران منتخب ریباک در کنار برخی از مشهورترین هنرمندان هیپ هاپ و رپ در صنعت موسیقی حضور داشتند.

2003

سال 2003 برای Rbk سال مهمی بود. ریباک  با Jay-Z نوازنده رپ مشارکت کرد و با این همکاری، جی زی اولین فرد غیرورزشکار با مجموعه کفش های ورزشی برجسته شد. عرضه اولین کفش Jay Z یک موفقیت بزرگ جهانی بود. بعداً در همان سال، ریباک با یکی دیگر از فوق ستاره های رپ، 50 سنت همکاری کرد. نتیجه این همکاری "G Unit Collection by Rbk" به همان اندازه موفق بود.

کفش ورزشی ریباک

2004

در سال 2004، ریباک با خرید شرکت هاکی به بزرگترین تولید کننده لباس و تجهیزات هاکی در جهان تبدیل شد. مارک های شرکت هاکی، CCM، Koho و Jofa، برخی از معتبرترین در این ورزش هستند.ریباک با لیگ ملی هاکی یک قرارداد بلند مدت بست که طبق آن این شرکت به عنوان تامین کننده پیراهن های معتبر بازی روی یخ برای 30 تیم NHL خدمت می کند.

همچنین دارای حق انحصاری در سراسر جهان برای تولید و عرضه پیراهن های معتبر با استفاده از نام و نشان های NHL و تیم های آن است. ریباک همچنین قراردادهای انحصاری با لیگ هاکی کانادا، لیگ هاکی آمریکا و لیگ هاکی ساحل شرقی دارد.

2005

در اوایل سال 2005، ریباک Rbk Hockey را راه اندازی کرد، خط جدیدی از تجهیزات هاکی، چوب و اسکیت با عملکرد فوق العاده بالا، و فن آوری هاکی سیدنی کراسبی را امضا کرد، که به قول خود به عنوان بازیکن بزرگ بعدی در لیگ عمل کرد. فقط در دو سال، Rbk Hockey به یکی از مشهورترین و محبوب ترین مارک های هاکی در بازار تبدیل شده است.

در سال 2005، ریباک بزرگترین کمپین بازاریابی و تبلیغات جهانی خود را در یک دهه اخیر راه اندازی کرد. "من هستم آنچه هستم" یک کمپین چند وجهی است که همه اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی این برند را زیر چتر "من هستم آنچه هستم" گرد هم آورده است. این کمپین با تجلیل از قهرمانان معاصر، جوانان را تشویق می کند تا شخصیت خود را بپذیرند. افراد مشهور کمپین شامل نمادهای موسیقی Jay-Z، Dady Yankee و 50 Cent هستند. ورزشکاران برتر آلن ایورسون، دانوان مک مک، کرت شیلینگ، کلی هولمز، ایکر کاسیاس و یائو مینگ؛  ستاره های فیلم Lucy Liu، John Leguizamo و Christina Ricci؛ و اسکیت بورد استیوی ویلیامز هستند.

2006

در ژانویه 2006، adidas-Salomon AG ریباک را خرید، در نتیجه چشم انداز جهانی صنعت کالاهای ورزشی را تغییر داد. بلافاصله پس از اتمام خرید، پل فایرمن، رئیس و مدیرعامل ریباک، اعلام کرد که برای تعقیب منافع دیگر می رود و پل هرینگتون به عنوان رئیس و مدیرعامل برند ریباک انتخاب شد. امروزه گروه آدیداس، که شامل مارک های adidas، Reebok، TaylorMade-adidas Golf و Rockport است، پیشرو در صنعت کالاهای ورزشی است و مجموعه ای گسترده از محصولات را ارائه می دهد. محصولات گروه آدیداس تقریباً در همه کشورهای جهان موجود است. فعالیت های این شرکت و بیش از 80 شرکت تابعه از دفتر مرکزی گروه در هرتسوگنوراخ آلمان کنترل می شود.

2007

ریباک Run Easy را راه اندازی کرد که یکی از جامع ترین کمپین های در حال اجرا در تاریخ این برند است. هدف از این کمپین الهام بخشیدن به مصرف کنندگان در سراسر جهان برای دستیابی به پتانسیل های خود و تجلیل از فردیت آنها بود. پیام کمپین این بود: در حالی که بسیاری از مارک های دیگر در مورد "خون، عرق و اشک" دویدن صحبت می کنند، ریباک درباره "رفاقت، شادی و سرگرمی" دویدن صحبت می کند.

2008

کمپین بازاریابی جهانی Reebok "Your Move" در مارس 2008 راه اندازی شد و موقعیت Reebok را به عنوان برندی تجلیل کرد که از فردیت تجلیل می کند و از کسانی که تصمیم می گیرند کارها را به روش خود انجام دهند حمایت می کند "حرکت شما" به عنوان یک کمپین تجاری جهانی معرفی شد، دعوت از مردم برای یافتن راه خود در ورزش و زندگی بود.

در تابستان سال 2008، ریباک و قهرمان رانندگی لوئیس همیلتون در یک رویداد دیدنی سه بعدی در آمستردام، محل مقر اصلی ریباک در اروپا، همکاری چند ساله خود را اعلام کردند. همیلتون نشان داد که چگونه کفش و لباس ورزشی Smoothfit Reebok به او کمک کرده است تا بهتر از همیشه تمرین کند.

کفش های ریباک

2009

در فوریه 2009، ریباک تمرین Jukari Fit to Fly را راه اندازی کرد، اولین مورد از سری ابتکارات حاصل از مشارکت بلند مدت جدید با Cirque du Soleil بود. این تمرین بر روی تجهیزات مخصوص توسعه یافته به نام FlySet ایجاد شده است. نتیجه آن یک تمرین است که احساس پرواز می کند و باعث تقویت و افزایش بدن از طریق تمرینات قلبی، قدرتی، تعادل و تمرینات اصلی می شود.

در سال 2009، ریباک با کفش های نوآورانه EasyTone خود را ارائه داد. این کفش با فناوری منحصر به فرد Balance Pod، به لطف فناوری اختصاصی که توسط مهندس سابق ناسا ابداع شده است، نتایج باورنکردنی را ارائه داد.

2010

ریباک با حمایت از بازی های جهانی CrossFit  با CrossFit همکاری کرد.

2016

مدل جیجی حدید به عنوان سفیر برند در کمپین PerfectNever به ریباک ملحق می شود.

2017

خواننده آریانا گرانده سفیر این برند شد.

مجله ریباک

دفتر مرکزی ریباک در کجا قرار دارد؟

دفتر مرکزی ریباک در بوستون، ماساچوست واقع شده است.ریباک فراز و نشیب های خود را داشته است و صادقانه بگوییم در طول این سالها بسیار بی میل بوده است. ریباک آنقدر میراث دارد که هرگز از بین نمی رود.


نظر خود را راجع به این محتوا بنویسید