چرا ریباک زیر مجموعه آدیداس شد؟

نوشته شده در تاریخ 08 / 09 / 1400
چرا ریباک زیر مجموعه آدیداس شد؟

آیا  می دانید که چرا آدیداس، ریباک را زیر مجموعه خود کرد؟

ریباک در حال افت طولانی بود و آدیداس، که نه تنها با رقبای دیرینه ای مانند نایک، بلکه با بازیکنان آینده دار مانند Under Armour و Lululemon Athletica ملاقات می کند. در سال 2007، Reebok تقریباً یک چهارم فروش خود را در 9 ماه سال 2020 به دست آورد، این رقم. 6.9 درصد بود. بخشی از این درصد کاهش به دلیل رشد سالم تر برند آدیداس به همین نام است. با این حال، به سختی می توان انکار کرد که Reebok برای مدت طولانی مبارزه کرده است، جدای از پیشرفت های زودگذر در سال 2019.

علی‌ رغم تلاش‌هایی مانند Reebok Classics که چند سال پیش دوباره راه‌اندازی شد، این برند هرگز بسیاری از هاله‌های قدیمی خود را به دست نیاورد. این همکاری ها کل حرفه او را نیز تغییر نداده است: او در سال های اخیر با نام های بزرگی مانند کاردی بی و کندریک لامار کار کرده است. با توجه به کاهش برند، رسانه ها در ماه اکتبر پیشنهاد کردند که ریباک می تواند حدود 2 میلیارد دلار درآمد داشته باشد، یعنی تقریباً نیمی از آنچه آدیداس برای 15 سال پیش پرداخت کرده بود.

حذف برند نه تنها باید زیان های مالی را کاهش دهد، بلکه باید حواس پرتی شرکت را نیز کاهش دهد. اخیراً تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس نوشتند که فروش ریباک به او این امکان را می دهد که بیشتر روی برند اصلی با همین نام تمرکز کند، برندی که برای کاهش فاصله فروش خود با نایک در آمریکای شمالی باید شتاب بیشتری بگیرد. در واقع، با رشد آدیداس در ایالات متحده، موقعیت آن در آمریکای شمالی نسبتا ضعیف تر از سایر بازارها است. بنابر این ریباک در صدد بر آن آمد تا با آدیداس همکاری کند.

آدیداس یک روز اعلام کرد که قراردادی قطعی برای فروش ریباک به گروه برندهای معتبر (ABG) برای مجموع 2.1 میلیارد شرط احتمالی منعقد کرده است. این معامله تابع شرایط بسته شدن مرسوم بود و انتظار می‌رفت در سه ماهه اول سال 2022 بسته شود. آدیداس در نظر داشت پس از بسته شدن، اکثر درآمدهای نقدی را با سهامداران خود تقسیم کند.

Why_did_Reebok_become_subsidiary_of_Adidas_

در سال 2006 آدیداس، ریباک را خرید. در آن زمان، مالکیت شامل برندهای Rockport، CCM Hockey و Greg Norman بود که آدیداس آن‌ها را در مجموع 0.4 میلیارد یورو فروخت. در سال 2016، ریباک طرحی را به نام "Muscle Up" راه اندازی کرد که به این برند امکان داد تا چشم اندازهای رشد و سودآوری خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. در مارس سال جاری، آدیداس استراتژی 2025 خود را با عنوان "بازی خود" ارائه کرد که هدف آن افزایش فروش و سودآوری به طور چشمگیری است و به دست آوردن سهم بازار تا سال 2025 برای رشد پایدار موقعیت خوبی دارد.

پس از این ارزیابی، آدیداس تصمیم گرفته است تا تلاش خود را بر تقویت جایگاه برتر برند آدیداس در بازار جهانی کالاهای ورزشی متمرکز کند و از آغاز روند رسمی فروش ریباک در فوریه 2021 خبر داده است. فروش ریباک هیچ تاثیری بر چشم‌انداز مالی آدیداس برای سال جاری یا جاه‌طلبی‌های مالی این شرکت تا سال 2025 که در مارس 2021 به عنوان بخشی از استراتژی بازی خود اعلام شد، نخواهد داشت.

متنی که آدیداس در این رابطه به طرفداران خود اعلام کرد

ریباک بخش ارزشمندی از آدیداس است و ما از سهمی که برند و تیم پشت آن در کسب و کار ما داشته اند سپاسگزاریم. با این تغییر مالکیت، ما معتقدیم که برند ریباک برای موفقیت بلندمدت موقعیت خوبی خواهد داشت.
کسپر روستد، مدیرعامل آدیداس گفت: در آدیداس، ما همچنان بر اجرای استراتژی خودمان تمرکز خواهیم کرد، که ما را قادر می‌سازد در این صنعت جذاب رشد کنیم، سهم بازار را به دست آوریم و ارزشی پایدار برای همه سهامداران خود ایجاد کنیم.

همچنین جیمی سالتر، بنیانگذار، رئیس و مدیر عامل ABG، گفت: این یک افتخار است که مسئولیت حفظ میراث ریباک به من سپرده شود. این یک نقطه عطف مهم برای ABG است و ما متعهد به حفظ یکپارچگی، نوآوری و ارزش‌های ریباک هستیم. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با تیم ریباک هستیم تا از موفقیت برند سرمایه گذاری کنیم. "
همچنین جی پی مورگان به عنوان مشاور مالی انحصاری آدیداس AG و هنگلر مولر به عنوان مشاور حقوقی عمل کرد.


نظر خود را راجع به این محتوا بنویسید