به دنیای ادیداس خوش آمدید! جایی که کیفیت، طراحی و راحتی با هم به اوج میرسند. اگر به دنبال کفشی هستید که هم زیبا باشد و هم کیفیت بالایی داشته باشد، کفشهای اورجینال ادیداس را از دست ندهید.کفشهای اورجینال ادیداس با استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژیهای پیشرفته تولید میشوند. این کفشها با داشتن کیفیت بالا و طراحیهای جذاب، تضمینی برای راحتی و استایل شما در هر مکان و زمان هستند.
با خرید کفش اورجینال ادیداس، شما به خود ارزشی بیشتر میبخشید و از پشتیبانی بینظیر این برند در زمینه کیفیت و خدمات پس از فروش بهرهمند میشوید.با انتخاب کفشهای اورجینال ادیداس، شما در ورزش و فعالیتهای روزمره خود به کیفیت و راحتی بینظیری دست پیدا میکنید.و با این انتخاب، به جمع هزاران ورزشکار حرفهای و علاقهمند به ورزش بپیوندید و از تجربهای بینظیر لذت استفاده از این کفش ها، لذت ببرید.
آرم آدیداس به قدری گسترده و شناخته شده است که تقریباً غیرممکن است باور کنیم که سه راه راه نمادین زمانی متعلق به یک شرکت کاملاً متفاوت بوده است. برند آدیداس از یک تجارت کوچک خانوادگی، به دومین تولیدکننده بزرگ کالاهای ورزشی در جهان تبدیل شده است. استراتژی این برند سهم زیادی در موفقیت شرکت دارد. در این مقاله، می بینیم که چگونه این غول جهانی موفق می شود به طور مداوم لوگوی نمادین خود را دوباره طراحی کند و در عین حال به هویت برند خود وفادار بماند.
در دهه 1940، شرکت فنلاندی Karhu Sports کفش های سه راه راه تولید کرد. آدولف داسلر از طراحی و ظاهر جانبی کفش ها آنقدر خوشش آمد که تصمیم به خرید آن گرفت. از آنجایی که کارهو اسپورت به دلیل جنگ جهانی دوم در مشکلات مالی قرار داشت، مالک آن در نهایت موافقت کرد که برند نشان را به مبلغی معادل 1600 یورو و دو بطری ویسکی بفروشد.
حالا آدولف داسلر شروع به زدن سه راه راه روی دو طرف کفش های شرکتش کرده است. این لوگو در سال 1952 پس از بازی های المپیک تابستانی 1952 روی کفش های آدیداس ظاهر شد. خود داسلر کاملاً عاشق این نشان بود و حتی از شرکت خود به عنوان "شرکت سه راه راه" یاد کرد. در ادامه به طور مفصل و به صورت سال به سال به لوگوهای این برند پرداخته ایم:
1924
لوگوی اصلی شامل نام دوم یکی از بنیانگذاران، داسلر بود. زیر آن چکمه ای بود که یک پرنده پوشیده بود (این نشان احتمالاً برای نشان دادن سبک بودن چکمه ها بود). طرح در یک سپر قرار داده شد.
1949
پس از تقسیم این شرکت به دو شرکت مجزا، از نام "آدیداس" استفاده شد. لوگوی اصلی آدیداس حاوی نام شرکت بود. انتهای کشیده «D» یک کفش را نگه می داشت. بالای آن نام بنیانگذار، آدولف داسلر آویزان بود. در ذهن میلیون ها مشتری،آرم آدیداس با لوگوی سه راه راه ارتباط نزدیکی دارد. این تعجب آور نیست، زیرا این شرکت از سال 1949 به نماد بصری خود وفادار مانده است.
در اولین آرم آدیداس، یک کفش دویدن میخ دار بین دو انتهای بلند حرف "d" آویزان شده بود. با این حال، مشخص شد که همان نماد قبلاً توسط Karhu Sports، یک برند بزرگ کفش، استفاده شده است. برای حل این اختلاف، آدولف داسلر، بنیانگذار آدیداس، این برند را به ارزش 1600 یورو و دو بطری ویسکی خریداری کرد.
1950
فقط نام شرکت حفظ شده است. به رنگ سفید در یک مستطیل با گوشه های گرد داده شد. انتهای «الف» تیزتر شده است.
1967
انتهای نوک تیز "a" با انتهای معمولی جایگزین شده است، نقطه با مربع جایگزین شده است، انتهای "s" بلندتر شده است. به طور کلی، طراحی سنگین تر شده است. این علامت کلمه هنوز هم امروزه زیاد استفاده می شود.
1971
علاوه بر علامت کلمه، به اصطلاح برگ شبدر اضافه شد. در حالی که هنوز سه راه راه نمادین دیده می شد، عنصر جدیدی نیز وجود داشت که به منظور نشان دادن تنوع طیف آدیداس است. این نسخه هنوز برای خط اصلی آرم آدیداس استفاده می شود. در اوایل دهه 1970، لوگوی آدیداس دارای سه خط موازی بود. پس از کمپین تغییر نام تجاری در سال 1971، این شرکت یک نشان بازطراحی شده را معرفی کرد.
1991
با حفظ سه راه راه، طراح استحکام و وزن بیشتری به نشان اضافه کرد. راه راه ها جسورتر شده اند. شما می توانید این نسخه را در محصولات خط پرفورمنس مشاهده کنید زیرا در اصل برای خط تجهیزات آدیداس ساخته شده است. در اوایل دهه 1970، لوگوی آدیداس دارای سه خط موازی بود. پس از کمپین تغییر نام تجاری در سال 1971، این شرکت یک نشان بازطراحی شده را معرفی کرد.
2002
لوگو آدیداس همانطور که امروز می شناسیم در اوایل دهه 2000 طراحی شد و دارای دایره ای است که با سه خط منحنی از هم عبور می کند. در اینجا سه باند سبک تر و پیچیده تر به نظر می رسند. آنها از یک دایره سیاه در زیر نام تجاری عبور می کنند. مورد استفاده در سری Adidas Style.
2005
این لوگوی متداول آدیداس است. نوارهای امضا در سمت چپ حروف کوچک "آدیداس" قرار می گیرند.
Adolf 'Adi' Dassler نام شخصی که لوگوی اصلی سه راه راه را طراحی کرده است ناشناخته است. این نشان توسط بنیانگذار شرکت آدولف 'آدی' داسلر از یک برند منقرض شده Karhu Sports خریداری شد. در سال 1971 لوگوی شمروک رونمایی شد که توسط داسلر نیز انتخاب شد. با این حال، این تنها لوگوی این برند نبود. نماد پیچیدهتر دیگری برای مقاصد بازاریابی ایجاد شده است.
تنوع در موضوع سه راه راه ارائه شده در سال 1962 نیز قابل ذکر است. پس از آن بود که برای اولین بار لباس های ورزشی افسانه ای با راه راه هایی که در امتداد آستین ها و پاها قرار داشتند ظاهر شدند. نیازی به گفتن نیست که چنین لباسهایی کلاسیک شده اند و هنوز هم فروخته می شوند.
در ابتدا، آدیداس برای دوام بیشتر کفشهای دویدن خود، نوارهایی به آن اضافه کرد. اتفاقاً جسی اونز دونده در بازی های المپیک 1933 با کفش های آدیداس قهرمان شد. در سال 1971، قبل از بازی های المپیک در مونیخ، این شرکت به اصطلاح Trefoil (شبدر) را معرفی کرد. او سه راه راه نمادین را با سه شکل برگ مانند ترکیب کرد. کلمه "آدیداس" به روشی کمی در زیر قرار داده شد.
یکی از دلایلی که این برند میخواست لوگوی قدیمی آدیداس را تغییر دهد این بود که شرکت تأکید کرد که از زمانی که توسط آدولف داسلر در سال 1948 تأسیس شد، رشد کرده است. به عنوان مثال، نشان شبدر در خط تولید لباس و کفش ورزشی Originals استفاده می شود. آن را می توان در مواردی مانند تی شرت کالیفرنیا و کفش ورزشی تنیس هو فارل ویلیامز مشاهده کرد. نوارهای روی نماد شبدر نمادی از تنوع این شرکت است، در حالی که شبدر سه برگ نشان دهنده سه قسمت از جهان (آمریکای شمالی، اروپا و آسیا) است.
در اواخر دهه 1980، این شرکت به دنبال راه هایی برای به روز رسانی هویت برند خود بود. با این حال، چالش برانگیز بود، زیرا این نشان باید فوراً قابل تشخیص باشد و ارتباط آشکاری با سلف نمادین خود، شبدر حفظ کند. این می تواند دلیلی باشد که بین طراحی لوگو (1990) و رونمایی (1997) تا هفت سال می گذرد.
اکنون سه میله به صورت عمودی قرار گرفته و سپس 30 درجه چرخیده و شکل کوهی ایجاد کرده است. مفهوم کوه به عنوان تجسم عزم، تمرکز و ذهنیت هدفمند یک ورزشکار مورد استفاده قرار گرفته است. با انجام این کار، این شرکت سعی کرد پیشنهاد دهد که تجهیزاتی که نشان کوه را دارند برای کمک به افراد در دستیابی به اهداف عالی خود طراحی شده است. لوگوی به شکل کوه بیانگر ایده غلبه بر چالش ها و پیگیری اهداف خود بدون توجه به هر چیزی است.
با گذشت زمان، نیاز به یک لوگوی جدید آشکار شد. در اینجا نیز یک تغییر موقعیت ساده از راه راه های نمادین یک تصور کاملاً جدید ایجاد کرد. این بار نوارهای مشکی به صورت افقی قرار گرفتند. طول آن نیز تغییر کرد: خط پایین بلندترین، خط بالایی کوتاهترین (حدود یک سوم طولانیترین خط)، در حالی که طول نوار دوم دو برابر کوتاهتر بود. الگوی راه راه در کنار علامت علامت کلمه قرار گرفت که ظاهراً بدون تغییر باقی مانده است.
امروزه این شرکت از بیش از یک نشان استفاده می کند، بنابراین لوگوی روی پیراهن به خطی که به آن تعلق دارد بستگی دارد. به عنوان مثال، خط آدیداس Style Essentials که به بازار مد می پردازد، معمولاً از لوگویی استفاده می کند که در آن سه راه راه نمادین در یک دایره قرار گرفته اند. علاوه بر این، قبل از المپیک 2008، این شرکت از لوگوی جدید، ترکیبی از نماد شبدر و مشعل المپیک رونمایی کرد.
در حالی که این شرکت نام همه اعضای تیم را منتشر نکرده است، ما می دانیم که در زمان توسعه لوگو آدیداس سه میله، مدیر خلاق جهانی آدیداس پیتر مور، یکی از تاثیرگذارترین نام ها در دو و میدانی بود. صنعت کفش. او تأثیر زیادی بر این مفهوم داشت.
تجربه مور در پوشاک ورزشی بیش از سی سال است. او اولین مدیر خلاق جهانی نایک شد و یکی از کسانی بود که به این برند کمک کرد تا نقش فعلی خود را ایفا کند. پس از توسعه اولین کانسپت Air Jordan با همکار خود راب استراسر در اواسط دهه 1980، او شرکت را ترک کرد و شرکت بازاریابی ورزشی مستقر در پورتلند را به نام Sports Inc تأسیس کرد. علاوه بر این، مشارکت او با راب استراسر منجر به ایجاد آدیداس آمریکا شد. در پورتلند، جایی که مور مدیر خلاقیت جهانی شد.
سپس به نظر می رسد انتخاب فونت کارتر کاملاً با هویت برند تمیز و تقریباً اسپارتایی که آرم آدیداس را متمایز می کند مطابقت دارد. از زمانی که این شرکت در سال 1949 تأسیس شد، این لوگو همیشه بر اساس فونت گوتیک آوانگارد ITC ساخته شده است. برخی با ظرافت های شکل حروف و وزن آن در آرم آدیداس بازی کرده اند. نسخه های بعدی جسورتر از نسخه های قبلی خود بودند.
"a" انتهای سمت راست بالایی کمی متفاوت داشت، در حالی که نقطه بالای "i" در سال 1971 از دایره به مربع تغییر کرد. علاوه بر این، نسبت "ds" به نسبت "A" از سال 1971 نزدیک شد. با این حال، ساختار اصلی گلیف ها و موقعیت آنها یکسان باقی ماند. بنابراین، تصور کلی کاملا ثابت مانده است. تفاوت در تایپوگرافی نسخه های مختلف لوگو به سختی قابل مشاهده است اگر آنها را در کنار هم مقایسه نکنید.
این شرکت به طور استثنایی در طرح رنگ نماد اصلی خود سازگار است. لوگوی مشکی روی زمینه سفید از همان ابتدای تاسیس شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، از آنجایی که این نوعی از نشان است که بر روی طیف گسترده ای از محصولات در رنگ های مختلف ظاهر می شود، طبیعی است که یک طراح هر بار رنگ نماد را تنظیم کند.
به عنوان مثال، با پس زمینه مشکی، یک لوگوی سفید انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسد. همچنین اغلب روی لباس ها در بسیاری از رنگ های دیگر از جمله آبی و بنفش تیره دیده می شود. زمانی شرکت به طور گسترده از لوگوی آبی استفاده کرد، اما دستورالعملهای رسمی برندسازی فعلی، این نسخه را قدیمی میدانند. این سند همچنین تغییر طرح رنگ نشان را برای مثال با استفاده از بنفش یا سبز ممنوع می کند.
نکته خاص در مورد آدیداس این است که هرگز بدون نسخه های قدیمی لوگوهای خود عمل نمی کند. تولید کننده پوشاک آدیداس از هر چهار مورد در خطوط تولید و مجموعه های مختلف استفاده می کند. بیایید نگاهی به نحوه همزیستی لوگوهای خانواده غول پیکر آدیداس بیندازیم.
این یک نماد کلاسیک است که در تمام خطوط تولید ظاهر می شود. اغراق نیست اگر بگوییم لوگوی سه خط سنگ بنای برند آدیداس است.
این نسخه با طراحی سه راه راه برای خط تولید Originals (لباس و کفش راحتی) استفاده می شود.
نشان کوه یک مسابقه ایده آل برای خط عملکرد ورزشکاران حرفه ای است.
این نسخه را می توانید در مجموعه های سبکی که با همکاری طراحان مشهور ایجاد شده اند، بیابید.
با وجود تغییرات مداوم، برند آدیداس به اصل خود وفادار است. این یکپارچگی ما را قادر می سازد تا لوگوی آدیداس را در تمام انواع آن به وضوح تشخیص دهیم. موفقیت هویت برند آدیداس بر چهار اصل اساسی استوار است: